Poskytnutí trvalé adresy
Služba poskytnutí adresy trvalého pobytu je vhodná pro všechny občany České Republiky, kteří chtějí svoji trvalou adresu přemístit do Prahy nebo kteří nechtějí nebo nemohou mít trvalou adresu hlášenou v místě svého bydliště. Důvodů může být mnoho, například:
Rozvod - Poměrně často o svuj trvalý pobyt také přijdou lidé ,kteří se rozvedli a bývalý partner či partnerka již s nimi nechce mít nic společného.Natož společnou adresu. Kde ji ale tak zčistajasna najít?
Majetek - Vydělali jste si a nepotřebujete ať to ostatní vidí? Češi jsou závistivý národ. Samozřejmě si musíme přiznat, že závidí každý. U nás se automaticky předpokládá, že k majetku jste přišli nečestně. Tento přístup nás občas nutí k zamyšlení, jestli je vhodné uvádět všude adresu na které se zdržujete vy i vaši blízcí zvlášt když je tato adresa veřejně přístupná včetně rodného čísla atd. Ukázkový případ je např. na www.justice.cz , nebo na www.katastrnemovitosti.cz
Zaměstnání - Naštvali jste spoustu lidí? Každý máme nějaké povolání. Ale některá zaměstnání nejsou pro ostatní zrovna populární. Často jde o případy, kdy někoho kontrolujete. Třeba revizoři, exekutoři, vymahači, policisté, dozorci ve věznicích. Ale i advokáti, politici atd. Ti všichni se mohou stát obětí nějaké msty a zrovna trvalá adresa se může stát nástrojem pro takovou pomstu. U nás si tak zajistíte soukromí a bezpečí.
Nebytový prostor - Vlastníte byt v osobním vlastnictví ale uřednice na matrice vám odmítli do tohoto bytu nahlásit trvalý pobyt z duvodu že nemovitost je evidována katastrem nemovitostí jako nebytový prostor? Nic na tom nemění situace že byt má vše co má mít (koupelnu,kuchyn atd). Pro matriku je to prostě nebytový prostor a tím to končí. Rekolaudace je velmi složitá a někdy i nemožná (museli by souhlasit např. všichni majitelé bytů v domě atd.
Jiné výhody - Do jiných výhod bychom mohli zahrnout například získání rezidenční parkovací karty v Praze s možností parkovat v modré zoně,přístup do pražských nemocnic,pro děti možnost umístnění do prestižní školky,školy při mimopražském trvalém pobytu získání koleje atd.
Řešení je jednoduché. Zařídte si adresu trvalého bydliště u nás a my vám ve všem pomůžeme!
Poskytneme vám trvalou adresu pro potřeby evidence obyvatel dle zákona č. 133/2000 Sb.(přesné znění zákona si můžete přečíst například na http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-133) a která může zahrnovat mimo jiné i recepční službu. Naše společnost provozuje pro tento učel více nemovitostí od luxusního bytu s recepcí až po tzv. Holobyt.
Přihlášení — jednorázová služba | ||||||
Zřízení trvalé adresy (povinný poplatek) |
|
|||||
Služba recepce – mimo Prahu | Služba recepce – Praha | |||||
Cena za vedení recepce (nepovinné) |
|
|||||
Služby, které lze přikoupit nad rámec | ||||||
Vlastní telefonní číslo s asistentkou |
|
|||||
Zastupování před úřady |
|
|||||
Vedení účetnictví |
|
|||||
Pochůzky – týž den |
|
|||||
Pochůzky – do týdne |
|
|||||
Ceny jsou konečné, nejsme plátci DPH
Často kladené otázky:
Jak probíhá změna trvalé adresy? Jak vše zařídit během dvou dnů?
Změna trvalého bydliště je sice byrokraticky otravná, ale dá se
kompletně zvládnout během dvou dopolední.
Rozhodně doporučujeme
navštívit úřad během dopoledne, protože díky volnějším úřadům v
dopoledních hodinách máte příležitost vše vyřídit relativně rychle a
bez zbytečného čekání ve frontách.
Den 1: Změna místa trvalého bydliště a žádost o nový OP
Odhlášení z dosavadního místa trvalého bydliště naštěstí není nutné,
protože je automatické po přihlášení na místo nové. Vaše první kroky
proto povedou na obecní úřad v místě nového trvalého bydliště,
případně na magistrát, pokud jím vaše nové město disponuje. S sebou si
vezměte:
-Občanský průkaz, nebo v případě jeho absence pas a
rodný list.
-Výpis z listu vlastnictví nemovitosti nebo kupní
smlouvu potvrzenou katastrem v případě, že jste majitelem nemovitosti,
do které si chcete zapsat trvalý pobyt. Výpis Vám dodáme my a náš
zástupce vše odsouhlasí před úředníkem.
-50 Kč
Všechny potřebné formuláře naleznete přímo v prostorách magistrátu nebo obecního úřadu v příslušném odboru, dopředu si nic připravovat nemusíte. Nejprve musíte zařídit změnu trvalého pobytu. Vyhledejte a vyplňte formuláře „Přihlašovací lístek k trvalému pobytu“a „Žádost o vydání občanského průkazu“. S přihlašovacím lístkem k trvalému pobytu se vydejte k přepážce a spolu se vším potřebným (viz výše) jej předejte úředníkovi. Za cca 10 minut bude změna trvalého bydliště hotová.
Nyní je potřeba obratem zažádat o nový občanský průkaz, protože starý je znehodnocený ustřižením rohu. (Nemusíte se bát, taková občanka je stále platná, např. na poště, jen je potřeba se jí prokazovat spolu se žlutým lístkem „Potvrzení o změně trvalého pobytu“, který oznamuje, kvůli čemu byl rožek ustřižen). Pokud je úřad vybavený vyvolávacím číselným systémem, máte vyhráno, protože vás úředník, u kterého jste právě skončil, zpravidla neprodleně přesměruje k přepážce vydávající občanky, čímž odpadne další čekání. (Proto je dobré mít už předem vyplněný formulář „Žádost o občanský průkaz“.) Vyřízení žádosti o nový občanský průkaz je v případě korektně vyplněného formuláře už otázkou chvilky, další poplatek se naštěstí neplatí. Úředník si vás pak vyfotí a nascanuje váš podpis a můžete jít. V ideálním případě trval celý pobyt na úřadě 20 minut. Každopádně první den máte za sebou a můžete si po zbytek dne užít volno, případně konečně jít do práce.
Den 2: Oznámení změny trvalého bydliště aneb orientační běh od čerta k ďáblu Nyní máte cca 14 dnů až měsíc čas. Po této době si vyzvednete nový občanský průkaz a to buďto na tom samém místě kde jste si o něj zažádali a nebo nově máte i možnost si ho nechat zdarma přeposlat na jakýkoliv obecní úřad s matrikou a vyzvednout si ho tam. A teď nastává ta logisticky náročnější půlka celého procesu. Neprodleně musíte změnu trvalého pobytu nahlásit na spoustu míst, zpravidla se udává do 8 dní, na odboru dopravy dokonce jen 5 dní. Je pravda, že fakticky lhůta začíná běžet ve chvíli, kdy je provedena samotná změna trvalého bydliště, nikoli od chvíle, kdy si vyzvednete nový občanský průkaz. Na druhou stranu je nevyvratitelný fakt, že na mnoha místech vám údaj o bydlišti změní až na základě nové občanky. Pokoušet se tedy oběhat kolečko úřadů, firem a institucí s žádostí o změnu jen se žlutou kartičkou v ruce by znamenalo oběhat toto kolečko dvakrát. Úředníci to vědí, proto tolerují nahlášení změny trvalého bydliště až po vydání nové občanky (tedy platí lhůta 30 + 5 dní, respektive 30 + 8 dní), pokuty se bát nemusíte. Kam všude tedy zajít změnu ohlásit? Rozhodně doporučujemevytvořit si doma v klidu vyčerpávající seznam a podle mapy si seskládat ideální trasu průchodu městem se zastávkami na potřebných místech. Budete mít dobrý pocit, jak rychle vše odsýpá a připomenete si atmosféru táborových orientačních běhů. Důležitá místa, která při oznámení o změně trvalého bydliště nesmíte vynechat:
- Zdravotní pojišťovna
- Úřad sociálního zabezpečení, pokud pobíráte důchod
- Živnostenský úřad, pokud podnikáte. Po návštěvě ŽÚ už nemusíte na zdravotní pojišťovnu, úřad sociálního zabezpečení a finanční úřad – ŽÚ těmto institucím nahlášenou změnu automaticky předá. Nesmíte však také zapomenout na změnu adresy na svých fakturách a razítku!
- Škola nebo zaměstnavatel
- Správce poplatku za odvoz komunálního odpadu – pokud jste za odvoz popelnic již zaplatili v místě minulého trvalého bydliště, lze poměrnou zbývající částku pochopitelně převést do bydliště nového.
- Dopravní inspektorát. Pokud jste majitel vozidla, potřebujete vydat nový technický průkaz – připravte se na to, že tato změna zabere asi nejvíce času. Pokud majitel vozidla nejste a „pouze“ vlastníte řidičský průkaz, je nahlášení změny také nutné, nicméně pokud se stěhujete jen v rámci jednoho města, není nutnost nahlášení nijak žhavá – v řidičském průkazu není kompletní adresa, pouze kolonka „Obec pobytu“, která se v tomto případě nemění a není potřeba vystavovat nový ŘP.
- Poskytovatelé energií a Internetu, pokud na vás ve starém místě trvalého pobytu byly tyto služby přihlášeny.
- Banky a pojišťovny, se kterými máte sjednané smlouvy
- Ošetřující lékaři
- Telefonní operátor
- Pošta, kvůli SIPO a koncesionářským poplatkům.
- Majitel či správce starého i nového domova, resp. katastrální úřad
- Úřad práce, jste-li nezaměstnaný
Dalším důležitým krokem je potom zřízení datové schránky přes Czech point
Některé změny lze pochopitelně provést z domu přes Internet či telefonem nebo dokonce jen oznámením doporučeným dopisem. U důležitých institucí však doporučujeme vyhradit si čas, zajít k nim osobně a na změnu dohlédnout. Pak zbývají ještě další změny, které sice časem provést také musíte, ale nijak zvlášť nespěchají. Méně důležitá místa pro oznámení o změně trvalého bydliště:
- Knihovny
- E-shopy, ve kterých nakupujete nebo obchody, ve kterých máte zákaznický účet – nechcete přece, aby vaše prodejní katalogy chodily na nesprávnou adresu
- Správci duševního vlastnictví či jiného majetku, např. internetových domén
Přestože tento výčet vypadá děsivě, samotná změna na každém místě je zpravidla záležitostí jen na několik minut a opravdu se vše dá oběhat během jednoho dne. Proto se nenechte předem znechutit a vyrazte na úřad.
Jak se na otázku změny trvalé adresy dívají české zákony?
Každý občan ČR musí mít podle §12 zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel adresu trvalého bydliště či pobytu oficiálně zapsanou v občanském průkazu. Pokud jde o člověka mladšího osmnácti let, ten má většinou adresu trvalého bydliště u rodičů. Od svých osmnácti let si své trvalé bydliště můžete zajistit kdekoliv. Přesné znění zákona si můžete přečíst například na http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-133